11/01 2019

Netværksdag på tværs af brancher
Netværks- og workshopdag om Vestkystens fortællinger skal styrke netværket og samarbejdet på tværs af turismesektoren og den digitale visuelle industri
Arrangementet blev afholdt på vestkysten, hvor Stauning Whisky lagde omgivelser til. Dagen bød bl.a. på oplæg fra producenterne Useeum, Intertisement, Playground Marketing og MANND, der gav indblik i deres kompetencer og kom med cases, der benytter digitale visuelle teknologier i turismesektoren. Derudover kom direktør for Ringkøbing-Skjern Museum, Mette Bjerrum Jensen, med et oplæg til, hvordan den digitale visuelle industri kan løse nogle af de udfordringer, museerne står overfor.


Deltagerne fik i løbet af dagen også mulighed for at prøve virtual reality, da studerende fra Aarhus Universitet fremviste deres projekter. Her fik deltagerne mulighed for at bevæge sig rundt i Lyngvig Fyr samt se en visualisering af en såkaldt Woodhenge, som er fundet ved Ringkøbing. Arrangementet blev lavet i forbindelse med EU-projektet Cross Motion, et EU-baseret netværk mellem lande i Østersøregionen, der tilbyder forretningsudviklende aktiviteter og understøtter udviklingen af den digitale visuelle industri indenfor sundhed, uddannelse og turisme.