Erhvervslejemål

Hele Vejen

By 08/06/2016 No Comments

Filmbyen i Aarhus hjalp virksomheden Hele Vejen til succes

Hele Vejen

I 2010 startede Michael Schlippé og Marlene Borgkvist virksomheden Hele Vejen, i en et-værelses lejlighed i Aarhus. Virksomheden som arbejder med grafisk design, branding og visuel identitet blev hurtigt for stor til den lille lejlighed, og i takt med at behovet for flere medarbejdere trængte sig på, søgte de en nye samarbejdspartner. De indgik i 2012 et samarbejde med Mads Munk, stifteren af den succesrige virksomhed M2Film. Mads Munk gik med i virksomheden som medejer, og fik i den forbindelse Hele Vejen ind i de samme lokaler i Filmby Aarhus, som M2Film holder til i.

I dag består Hele Vejen af 6 medarbejdere, og har haft stor succes de seneste år. Blandt mange af deres projekter kan f.eks. nævnes et par, som flere danskere kan relatere til, herunder – logo til Zulu Awards, website for Northside festival, visuel identitet for Tinderbox festival, samt kampagne for Aarhus borgmester Jacob Bundsgaard i 2015.

Der er generelt fart på den lille virksomhed Hele Vejen, hvilket også er en af grundende til at deres årlige omsætning ligger på omkring 5 millioner kr.

Michael Schlippé har kun en 9. klasses eksamen, resten af det håndværk han kan er selvlært. Han har tidligere drevet en natklub i Klostergade, hvor han samtidig var DJ, her opstod en nødvendighed for at producere plakater og logoer til de fester han arrangerede, og igennem den process har Michael Schlippé taget håndværket til sig.

Filmbyen hjalp på vej

En ting Michael Schlippé nævner som et vigtig element i den succes Hele Vejen oplever, er tilflytningen til lokalerne i Filmby Aarhus.

»Dels kom Mads Munk med kunder til os, der skulle have lavet design og konceptarbejde, og dels kom der bare flere opgaver her. Der er en helt vild synergieffekt i at være så mange firmaer inden for visuel kommunikation samlet ét sted,« oplever Michael Schlippé.

Andre firmaer i filmbyen henviser kunder videre, der skal have lavet logoer eller design. Men også de uformelle snakke med folk fra andre kreative firmaer på gangen, trappen eller som til filmbyens fest i fredags skaber kontakter. Og selv om nogle firmaer laver beslægtede opgaver ser Michael Schlippé dem mere som kolleger end konkurrenter.

»Det gavner også, at Carsten Holst (filmbyens chef,red.) og hans hold ofte viser gæster rundt og præsenterer os. Det er en stor fordel ved at være i en kommunalt drevet filmby, at der er en ledelse, som er med til at skabe kontakter. Og det er megafedt, at kommunen på den måde er med til at skabe arbejdspladser.«

Besøg virksomheden Hele Vejen