ArrangementCross MotionInteractive DenmarkNyhedsblog

Digital Kids Today sætter turbo på danske digitale børneoplevelser

By 12/04/2017 No Comments

11/4 2017

Arrangementet Digital Kids Today tilbyder indblik i det seneste nye inden for udvikling af digitale løsninger til børn

Digital Kids Today sætter turbo på danske digitale børneoplevelser

Internationale eksperter og virksomheder, der producerer digitale produkter til børn, deler ud af erfaringer og viden den 18. april i Filmby Aarhus

Arrangementet er gratis og en del af Games Week Denmark: Tilmelding – Digital Kids Today

Mere information og program: Digital Kids Today

Der mangler fokus på læring og kultur – 75% af alle dagtilbud i dag har adgang til iPad spil, og det giver helt nye udfordringer, som danske spiludviklere kan være med til at løse. Det siger Kristian Bang Nørgaard, CEO i den aarhusianske spiludviklervirksomhed Funday Factory.

“I Norden ser vi børn som hele mennesker og kommer dem i møde, der hvor de er. Det er den tilgang, vi skal bringe med ind i de digitale oplevelser,” siger Kristian Bang Nørgaard.

Særligt børnespil er inde i en rivende udvikling, hvor mobiltelefoner og iPads på få år har fået helt centrale roller i børnenes liv. Både i hjemmet og i institutionerne, og det kalder på mere kvalitet i produkterne. Sammen med non-profit organisationen Interactive Denmark og Filmby Aarhus, inviterer Funday Factory derfor til Digital Kids Today. En halv dag med fuld fokus på digitale oplevelser og erfaringer med produktion til børn.

“Der er nogle helt klassiske ting om, hvordan børn bør udvikler sig. Hvordan de leger og ændrer sig på tværs af aldersgruppe. Kombineret med ny teknologi giver det både nye muligheder og nye udfordringer. Det bliver fedt at sætte fokus på det en hel dag,” siger Kristian Bang Nørgaard.

Lær af de skarpeste
Oplægsholderene er blandt de internationalt mest anderkendte i branchen fra fx Lego og britiske The Little Big Partnership.

Kristian Bang Nørgaard er sikker på, at gode børnespil, der tager børnene og deres evner alvorligt, udgør et stort potentiale – både kommercielt og i forhold til læring.

Medarrangør, non-profit organisationen Interactive Denmark, der har som mission at udvikle den danske digitale interaktive branche, ser store muligheder for danske virksomheder. Projektleder Kirsten Langgaard har stor kontakt til branchens vækstlag.

”Vi har en virkeligt innovativ klynge af digitale visuelle virksomheder i Filmby Aarhus og i regionen omkring os. Vi ser en lang række etablerede virksomheder og iværksættere skabe både kulturelle og kommercielle produktioner, der både klarer sig godt i Danmark og internationalt,” siger Kirsten Langgaard.

Målet med Digital Kids Today er videndeling og samarbejde på tværs.

“Vi har mulighed for at opbygge et globalt brand omkring danske børnespil, som et kvalitetsprodukt der tager deres målgruppe seriøst. Den mulighed skal vi udnytte – og det kræver samarbejde på tværs af brancher,” siger Kirsten Langgaard.


Tilmeld dig “Digital Kids Today” via Games Week Denmark: www.gamesweek.dk


Digital Kids Today er en del af Games Week Denmark, en landsdækkende begivenhed der sætter fokus på det danske spiludviklermiljø med 18 events spredt ud over hele landet, heriblandt Spilprisen, Nordic Game Jam, STORY-konferencen, Growing Investors og Game Developer Talks.

Den danske spilbranche omsatte i 2015 for 1,15 mia. kr. – en vækst på over 150% siden 2010. Branchen beskæftigede i 2015 770 fuldtidsansatte. Blandt de mest succesfulde titler er mobilspillet Subway Surfers, der i 2015 var det mest downloadede spil på verdensplan til både iPhone og Android-telefoner.